tisdag 3 april 2012

Hard work

Igår red jag Snap och Vixi, träningshästen som Lena har här hemma nu i några veckor (och som vanligt; jag tar icke betalt för att rida denna pålle, gör det endast för att det är kul, och för att jag lär mig massor. I'm still amature ;)) Vixi ska bli trailhäst och behöver minst sagt en del träning innan hon är redo för tävlingsbanorna. Hittils är hon mest riden rakt fram i skogen.
Snap gick kanon! Red mest omkring och njöt av hennes UNDERBARA jog, och tränade lite samling.

Idag fick Liona komma ut och röra sig efter helgens tävling. Hon kändes mjuk och fin, så jag red inte så länge. Efter detta tränade jag Räser-Bäsen Bella. Hon var lite stollig, men gjorde en hel del bra grejer.

Shit vad trött jag är, detta inlägget blir helt svamligt känner jag...
Men jag kan berätta lite fort om träningstävlingen:

Ja var alltså i Tidaholm i lördags och tränade tillsammans med massa andra från SWR. Var kanonkul att träffa allt folk, och att få känna på tävlingsandan igen, var ett tag sedan nu. Liona gick helt super awesome på framridningen, var sååå mjuk, lugn och följsam och gjorde allt jag bad henne om utan protester. Ridbanan föresten, hade kunnat döda för att få ha en sådan: typ 70 meter lång säkert, utan staket och mjukt härligt underlag. Red rakspår i galopp och gjorde byten utan att behöva tänka på att staketet närmade sig. En vacker dag....

Själva prestationen inne på tävlingsbanan var varierad. Liona flippade ur helt i första klassen som var reining, så jag fick diska oss och skolla på två händer (red på romal) men det var planen från början så jag är inte ledsen för det. I nästa klass (WH) hade hon lugnat sig lite och gjorde en fantastiskt bra rail work, så där är jag supernöjd! Sen var det WR, som också gick helt okej. I de två sista klasserna, VH och Trail började hon bli lite trött i skallen och tappade koncentrationen, så det gick efter omständigheterna okej, men jag är inte helt nöjd. Allt som allt: En diskning, två 1a-placeringar och två 2a-placeringar.

På fredag åker jag till RiS och rider 2 reiningklasser.
Slänger in lite bilder på Räser-Bäsen och de andra hästarna en annan dag, nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna längre.

Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar