onsdag 21 mars 2012

It's in the air..

Nu är det verkligen vår! Hästarna fäller, solen skiner till klockan sju på kvällen och jag har ett ridsug som heter duga! Lena tog med Liona på kurs i början på veckan, så jag har istället ridit på Snap. Den hästen. DEN JOGEN! Holy shit, jag har aldrig tidigare suttit på en häst som varit så... där! Så fullkomligt inom ramarna, under mig, fattar ni vad jag menar?? Svårt att förklara, men kontentan av det hela är att jag skulle kunna sitta på den hästen i jog en hel dag utan problem.

Other than that har jag börjat greja mer med Bella. Det är hög tid att börja vänja henne vid diverse konstigheter nu tycker jag, lillan fyller ändå ett år snart! Så igår fick hon på sig sadelfilt, en liten barnsadel och blev sprayad med glansspray. Ingen nämnvärd reaktion. Hon nosade intresserat på sprayflaskan men började ointresserat tugga på ett täcke när jag började spraya i luften. Hoppas den coolheten håller i sig. Och hoppas att hon ärver sin mammas gångarter.. Och pappas cowsense.






Jag har även anmält mig till lite tävlingar och träningar. Jag och Therese "fartgalning" Carlsson ska träna Barrel Race på lördag (läs: hon ska träna mig) eftersom jag (hehe) ska rida Barrel på Chappen... Hrm Hrm. Japp. Så är det. Anyway så har jag också en kosseclinic i slutet på april, samt några tävlingar: WRSB 1a Maj, Pre Summer Challenge, Western Days, Ranch Horse Challenge... Ja det var nog dem. Rein in Sweden också, juste! Herre gud, det är verkligen någonting varenda helg nu ett tag fram över. Bara att gilla läget! Och det gör jag...

Pussa hästarna!
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar