måndag 26 mars 2012

Turn and Burn

Tjohoo! I lördags åkte jag till Sparrow Hill Ranch och Therese för att få min första lekton i Barrel Race! Körde som vanligt fel, höll på att hamna i diket, men kom ändå fram helskinnad med en glad häst i släpet. What can I say,. Barrel Race är INTE så enkelt som det ser ut! Men oj så kul det är. Liona blir taggad som tusan! (Vilken ni kan få beskåda på två små filmsnuttar som visar våra fantastiska rundor... Hehe...)

Idag tränade jag lite Barrel igen, och det gick bättre. Men det är mycket att tänka på. Just nu tror jag att jag rätar upp henne för sent, böjer för mycket och kommer fel på tunnorna, i alla fall de 2 första. Men vi ska träna på, och framför allt utvärdera ifall Liona pallar att gå en BR då och då, eller om hon kommer bli knäpp av allt det roliga och inte kunna gå normalt i ett ridhus efteråt.. We'll see.

I fredags red jag utan sadel och träns på banan. Det gick inte speciellt bra, Liona var okoncentrerad och inte speciellt sugen på uppgiften. Men jag har filmat lite, ska se om jag kan få in det på datorn, så lägger jag upp det här på bloggen.

Tills dess får ni hålla till godo med några random mobilbilder och dessa 2 fantastiska filmer! (Döm icke än, tänk på att det var första gången och att hon var lite lagom övertaggad ;))

http://www.youtube.com/watch?v=fZ9GNsOZksU&feature=plcp&context=C4991d7dVDvjVQa1PpcFPorYD1sK3pCc9bj4X9CltyuF0iTTcJ5YM%3D

http://www.youtube.com/watch?v=eUTDWr93v8I&feature=plcp&context=C4f76127VDvjVQa1PpcFPorYD1sK3pCa-XWIxaej7tG1Dh7ezpEaI%3D


Kände att det var dags att kapa av svansen lite..


Thaaaat's better!



1 kommentar:

  1. Såg riktigt kul ut, både för häst och ryttare :) Dit kanske man når någon gång! Härligt att hitta en westernblogg att följa, har letat ett tag och denna föll verkligen mig i smaken :)

    SvaraRadera